Tuesday 1 September 2015

Syeikh Muda Dari Singapura - Syeikh Imran Angullia


Ustaz Imran Angullia dari Singapura memulakan pendidikan Islam di usia yang muda. Beliau telah menghadiri sesi talaqqi bersama Shaikh Mahmud Al-Khatib, Imam Yaqub daripada Jamiya, Ustaz Iqbal dan Sheikh Fuad Al-Khatib meliputi Hadith, Tafsir, Nahu, Pengetahuan pembersihan jiwa dan Perundangan (. Ustaz Imran menamatkan enam tahun pelajaran di Darul Mustafa Tarim di bawah pimpinan Al-Habib Umar Bin Hafidz dan Syaikh Umar bin Husain Alkhatib.

Ustaz Imran juga menamatkan  Cambridge GCE 'O' dan Pra-U Level dan mencapai anugerah pelajar terbaik selama 2 tahun berturut-turut di MADIWA di High Institude Pengajian Islam dan Bahasa Arab. Ustaz Imran juga diiktiraf di bawah Skim Pengiktirafan Asatizah MUIS (ARS) di Singapura. Beliau juga telah menghafal al-Quran pada tahun 2001.

Ustaz Imran pernah menjadi Imam solat terawih di Abdul Aleem Siddique. Beliau juga pernah mengiringi Habib Khahdim ke pelbagai negara seperti Malaysia, England, Wales & Scotland. Dia melakukan pelbagai program dakwah termasuk ke Denmark, Jerman, Perancis, Belanda dan Sweden. Beliau juga mewakili Singapura dalam  Hafalan dan Bacaan Quran Antarabangsa di Indonesia, Arab Saudi & United Arab Emirates.

2 comments:

  1. Salam, is it possible to use the picture above for modification and non-profit purposes?

    ReplyDelete